PINが「資格情報」として認識されなく、ログインできない。

Post Reply
gawa2
Posts: 4
Joined: Sat Jun 15, 2024 2:16 am
Been thanked: 1 time

PINが「資格情報」として認識されなく、ログインできない。

Post by gawa2 »

よろしくお願いします。
ブルーのPIN入力の画面で、PINが認識せず、PCとして利用できません。PINの再設定をクリックするも反応せず、PINの画面に戻り、ループ状態です。
また、「Shift押したまま+再起動」によるリセットを試みるも、PINの画面にもどります。どうしたらよいでしょうか?

On the blue PIN input screen, the PIN is not recognized, and I cannot use the PC. Clicking on "Reset PIN" does not respond and returns to the PIN screen, creating a loop. Additionally, attempting a reset by "Holding Shift + Restart" also returns to the PIN screen. What should I do?
User avatar
Gabe
Senior Moderator
Senior Moderator
Posts: 1888
Joined: Fri Apr 17, 2020 1:19 am
Has thanked: 37 times
Been thanked: 105 times

Re: PINが「資格情報」として認識されなく、ログインできない。

Post by Gabe »

See if the info on the following page helps...

viewtopic.php?t=1878
W8 Pro • GK1 • AK3 • AM02 • T6 Pro • AMR5 • GK3 Pro • AD03 • AM06 Pro • T8 Pro • S1 • T8 Plus • CK10
I have no connection to ACEMAGIC other than being a customer and long time forum member
gawa2
Posts: 4
Joined: Sat Jun 15, 2024 2:16 am
Been thanked: 1 time

Re: PINが「資格情報」として認識されなく、ログインできない。

Post by gawa2 »

返答ありがとうございます。
実施してみましたが、ダメでした。

1)PIN入力画面で、「資格情報がない」と拒否される
2)「PINを忘れた場合」では、ループ状態
3)「shift+再起動」する
4)ブルーの画面になる
5)ブラックの画面になる
6)1)にもどる=ループ状態

といった状態です。
復帰できますか???

Thank you for your response.

I tried it, but it didn't work.

1)On the PIN input screen, it says "No credentials" and rejects it.
2)On "Forgot PIN", it goes into a loop.
3)I "Shift + Restart".
4)It goes to a blue screen.
5)Then it goes to a black screen.
6)It returns to step 1, creating a loop.

Is there a way to recover from this?
Attachments
5)
5)
IMG_8020.JPG (7.39 MiB) Viewed 1810 times
4)ブルーの画面
4)ブルーの画面
IMG_8021.JPG (3.78 MiB) Viewed 1810 times
User avatar
Gabe
Senior Moderator
Senior Moderator
Posts: 1888
Joined: Fri Apr 17, 2020 1:19 am
Has thanked: 37 times
Been thanked: 105 times

Re: PINが「資格情報」として認識されなく、ログインできない。

Post by Gabe »

I would reach out to barry777, a tech for the company, at barry@minipcunion.com to see if he can help.
W8 Pro • GK1 • AK3 • AM02 • T6 Pro • AMR5 • GK3 Pro • AD03 • AM06 Pro • T8 Pro • S1 • T8 Plus • CK10
I have no connection to ACEMAGIC other than being a customer and long time forum member
User avatar
barry777
Posts: 982
Joined: Thu Mar 02, 2023 1:08 am
Has thanked: 32 times
Been thanked: 75 times

Re: PINが「資格情報」として認識されなく、ログインできない。

Post by barry777 »

You can refer to the document:



If it still doesn't work, this may be a problem with the system. It is recommended to reinstall the system.

Reference installation tutorial video:



Google Drive limits the number of times a non-Google account can download a file. If you receive a message that the limit has been reached, please log in to your Google account and try to download again

AK1Pro system download link:
gawa2
Posts: 4
Joined: Sat Jun 15, 2024 2:16 am
Been thanked: 1 time

Re: PINが「資格情報」として認識されなく、ログインできない。

Post by gawa2 »

返信、ありがとうございます。

なかなかうまくいきませんでした。

>2.再起動後、次のインターフェースに入り「トラブルシューティング」をクリックします。

「トラブルシューティング」の画面にならず、もとのPIN入力の画面になります。その後はループ状態に。

>左ボタンを押し続けてください: [Ctrl] + [Shift] + [F3]でデバッグモードに入ります。

こちらも反応がなかったです。。。

なにかこの他に、対処の方法はありますか?
User avatar
Gabe
Senior Moderator
Senior Moderator
Posts: 1888
Joined: Fri Apr 17, 2020 1:19 am
Has thanked: 37 times
Been thanked: 105 times

Re: PINが「資格情報」として認識されなく、ログインできない。

Post by Gabe »

gawa2 wrote: Mon Jun 17, 2024 1:12 pm なにかこの他に、対処の方法はありますか?
Did you try reinstalling the system?
W8 Pro • GK1 • AK3 • AM02 • T6 Pro • AMR5 • GK3 Pro • AD03 • AM06 Pro • T8 Pro • S1 • T8 Plus • CK10
I have no connection to ACEMAGIC other than being a customer and long time forum member
gawa2
Posts: 4
Joined: Sat Jun 15, 2024 2:16 am
Been thanked: 1 time

Re: PINが「資格情報」として認識されなく、ログインできない。

Post by gawa2 »

ありがとうございます。

こちらを実施して、初期化できました。
アドバイス、ありがとうございました。

https://answers.microsoft.com/ja-jp/win ... e39196f721
Post Reply

Return to “N5105(AK1PRO)”